gwg

Datum: 2010-08-09 |Tid: 11:49:34|


d artikeln handlar om?
"While I never related to the unstyled look of the early feminists and I tangled with boyfriends who did not want me to wear makeup and heels, I always assumed that one positive result of the feminist movement would be a more flexible and capacious notion of female beauty, a release from the tyranny of the girdled, primped ideal of the 50's.

I was wrong. Forty years after the dawn of feminism, the ideal of feminine beauty is more rigid and unnatural than ever. (...)

What I didn't like at the start of the feminist movement was that young women were dressing alike, looking alike and thinking alike. They were supposed to be liberated, but it just seemed like stifling conformity.

What I don't like now is that the young women rejecting the feminist movement are dressing alike, looking alike and thinking alike. The plumage is more colorful, the shapes are more curvy, the look is more plastic, the message is diametrically opposite - before it was don't be a sex object; now it's be a sex object - but the conformity is just as stifling."
(tack, Nils, för tipset!)


Permalänk | Andra som länkat hit (0)


Avdelare mellan text och datering
12 jan 2006

Kommentarer

Förhoppningsvis! Men det känns som den segaste myten att utrota någonsin. Så fort man vill lägga ut nånting längre än ett halvt A4 är det alltid någon som bekymrar sig: Men kommer folk verkligen att orka läsa det här nu?
HUR det är skrivet är det mer sällan man oroar sig för.

Vad glad jag blev för att få läsa artikeln förresten. Hon har så sorgligt rätt.

Från: Anna Toss | Skickat vid: 9:23, 13 januari 2006

Anna Toss: Försöker du verkligen att nå folk som bara orkar läsa snuttar? Dom förstår i alla fall inte.

Jonas: Hjärtligt tack för länken till "klarspråksgruppen". Under min alltför långa yrkesverksamhet är det faktiskt den enda grupp jag riktigt kommit ihop mig med. Jag tycker att dom är medelmåttor och dom tycker att jag är elak. Vi har väl båda rätt.

Jag berömmer mig av att vara den enda person som refuserats av RK:s "Klaraposten". Motiveringen var att språkvårdarna skulle bli ledsna om jag fick uttrycka min åsikt.

Från: Bengt O. | Skickat vid: 23:16, 14 januari 2006

Intressant! Det var lite oväntat. Men det märker man också på bloggar. Det är bloggar som Copyriot och liknande bloggar, som endast skriver välskrivna och långa texter, som har flest besök...

Från: agaton | Skickat vid: 19:16, 20 januari 2006

Läst och läst. Eller artikeln med mest visningar?
Hur mäter man hur många besökare som faktiskt läser en artikel? En lockande rubrik kan generera besök, men det betyder ju inte att texten faktiskt är läst.
Eller? Varifrån kommer uppgiften om att denna artikel är mest "läst"?

 

 

d artikeln handlar om?
"While I never related to the unstyled look of the early feminists and I tangled with boyfriends who did not want me to wear makeup and heels, I always assumed that one positive result of the feminist movement would be a more flexible and capacious notion of female beauty, a release from the tyranny of the girdled, primped ideal of the 50's.

I was wrong. Forty years after the dawn of feminism, the ideal of feminine beauty is more rigid and unnatural than ever. (...)

What I didn't like at the start of the feminist movement was that young women were dressing alike, looking alike and thinking alike. They were supposed to be liberated, but it just seemed like stifling conformity.

What I don't like now is that the young women rejecting the feminist movement are dressing alike, looking alike and thinking alike. The plumage is more colorful, the shapes are more curvy, the look is more plastic, the message is diametrically opposite - before it was don't be a sex object; now it's be a sex object - but the conformity is just as stifling."
(tack, Nils, för tipset!)


Permalänk | Andra som länkat hit (0)


Avdelare mellan text och datering
12 jan 2006

Kommentarer

Förhoppningsvis! Men det känns som den segaste myten att utrota någonsin. Så fort man vill lägga ut nånting längre än ett halvt A4 är det alltid någon som bekymrar sig: Men kommer folk verkligen att orka läsa det här nu?
HUR det är skrivet är det mer sällan man oroar sig för.

Vad glad jag blev för att få läsa artikeln förresten. Hon har så sorgligt rätt.

Från: Anna Toss | Skickat vid: 9:23, 13 januari 2006

Anna Toss: Försöker du verkligen att nå folk som bara orkar läsa snuttar? Dom förstår i alla fall inte.

Jonas: Hjärtligt tack för länken till "klarspråksgruppen". Under min alltför långa yrkesverksamhet är det faktiskt den enda grupp jag riktigt kommit ihop mig med. Jag tycker att dom är medelmåttor och dom tycker att jag är elak. Vi har väl båda rätt.

Jag berömmer mig av att vara den enda person som refuserats av RK:s "Klaraposten". Motiveringen var att språkvårdarna skulle bli ledsna om jag fick uttrycka min åsikt.

Från: Bengt O. | Skickat vid: 23:16, 14 januari 2006

Intressant! Det var lite oväntat. Men det märker man också på bloggar. Det är bloggar som Copyriot och liknande bloggar, som endast skriver välskrivna och långa texter, som har flest besök...

Från: agaton | Skickat vid: 19:16, 20 januari 2006

Läst och läst. Eller artikeln med mest visningar?
Hur mäter man hur många besökare som faktiskt läser en artikel? En lockande rubrik kan generera besök, men det betyder ju inte att texten faktiskt är läst.
Eller? Varifrån kommer uppgiften om att denna artikel är mest "läst"?

 

 

 

d artikeln handlar om?
"While I never related to the unstyled look of the early feminists and I tangled with boyfriends who did not want me to wear makeup and heels, I always assumed that one positive result of the feminist movement would be a more flexible and capacious notion of female beauty, a release from the tyranny of the girdled, primped ideal of the 50's.

I was wrong. Forty years after the dawn of feminism, the ideal of feminine beauty is more rigid and unnatural than ever. (...)

What I didn't like at the start of the feminist movement was that young women were dressing alike, looking alike and thinking alike. They were supposed to be liberated, but it just seemed like stifling conformity.

What I don't like now is that the young women rejecting the feminist movement are dressing alike, looking alike and thinking alike. The plumage is more colorful, the shapes are more curvy, the look is more plastic, the message is diametrically opposite - before it was don't be a sex object; now it's be a sex object - but the conformity is just as stifling."
(tack, Nils, för tipset!)


Permalänk | Andra som länkat hit (0)


Avdelare mellan text och datering
12 jan 2006

Kommentarer

Förhoppningsvis! Men det känns som den segaste myten att utrota någonsin. Så fort man vill lägga ut nånting längre än ett halvt A4 är det alltid någon som bekymrar sig: Men kommer folk verkligen att orka läsa det här nu?
HUR det är skrivet är det mer sällan man oroar sig för.

Vad glad jag blev för att få läsa artikeln förresten. Hon har så sorgligt rätt.

Från: Anna Toss | Skickat vid: 9:23, 13 januari 2006

Anna Toss: Försöker du verkligen att nå folk som bara orkar läsa snuttar? Dom förstår i alla fall inte.

Jonas: Hjärtligt tack för länken till "klarspråksgruppen". Under min alltför långa yrkesverksamhet är det faktiskt den enda grupp jag riktigt kommit ihop mig med. Jag tycker att dom är medelmåttor och dom tycker att jag är elak. Vi har väl båda rätt.

Jag berömmer mig av att vara den enda person som refuserats av RK:s "Klaraposten". Motiveringen var att språkvårdarna skulle bli ledsna om jag fick uttrycka min åsikt.

Från: Bengt O. | Skickat vid: 23:16, 14 januari 2006

Intressant! Det var lite oväntat. Men det märker man också på bloggar. Det är bloggar som Copyriot och liknande bloggar, som endast skriver välskrivna och långa texter, som har flest besök...

Från: agaton | Skickat vid: 19:16, 20 januari 2006

Läst och läst. Eller artikeln med mest visningar?
Hur mäter man hur många besökare som faktiskt läser en artikel? En lockande rubrik kan generera besök, men det betyder ju inte att texten faktiskt är läst.
Eller? Varifrån kommer uppgiften om att denna artikel är mest "läst"?

 

 

d artikeln handlar om?
"While I never related to the unstyled look of the early feminists and I tangled with boyfriends who did not want me to wear makeup and heels, I always assumed that one positive result of the feminist movement would be a more flexible and capacious notion of female beauty, a release from the tyranny of the girdled, primped ideal of the 50's.

I was wrong. Forty years after the dawn of feminism, the ideal of feminine beauty is more rigid and unnatural than ever. (...)

What I didn't like at the start of the feminist movement was that young women were dressing alike, looking alike and thinking alike. They were supposed to be liberated, but it just seemed like stifling conformity.

What I don't like now is that the young women rejecting the feminist movement are dressing alike, looking alike and thinking alike. The plumage is more colorful, the shapes are more curvy, the look is more plastic, the message is diametrically opposite - before it was don't be a sex object; now it's be a sex object - but the conformity is just as stifling."
(tack, Nils, för tipset!)


Permalänk | Andra som länkat hit (0)


Avdelare mellan text och datering
12 jan 2006

Kommentarer

Förhoppningsvis! Men det känns som den segaste myten att utrota någonsin. Så fort man vill lägga ut nånting längre än ett halvt A4 är det alltid någon som bekymrar sig: Men kommer folk verkligen att orka läsa det här nu?
HUR det är skrivet är det mer sällan man oroar sig för.

Vad glad jag blev för att få läsa artikeln förresten. Hon har så sorgligt rätt.

Från: Anna Toss | Skickat vid: 9:23, 13 januari 2006

Anna Toss: Försöker du verkligen att nå folk som bara orkar läsa snuttar? Dom förstår i alla fall inte.

Jonas: Hjärtligt tack för länken till "klarspråksgruppen". Under min alltför långa yrkesverksamhet är det faktiskt den enda grupp jag riktigt kommit ihop mig med. Jag tycker att dom är medelmåttor och dom tycker att jag är elak. Vi har väl båda rätt.

Jag berömmer mig av att vara den enda person som refuserats av RK:s "Klaraposten". Motiveringen var att språkvårdarna skulle bli ledsna om jag fick uttrycka min åsikt.

Från: Bengt O. | Skickat vid: 23:16, 14 januari 2006

Intressant! Det var lite oväntat. Men det märker man också på bloggar. Det är bloggar som Copyriot och liknande bloggar, som endast skriver välskrivna och långa texter, som har flest besök...

Från: agaton | Skickat vid: 19:16, 20 januari 2006

Läst och läst. Eller artikeln med mest visningar?
Hur mäter man hur många besökare som faktiskt läser en artikel? En lockande rubrik kan generera besök, men det betyder ju inte att texten faktiskt är läst.
Eller? Varifrån kommer uppgiften om att denna artikel är mest "läst"?

 

 

 

d artikeln handlar om?
"While I never related to the unstyled look of the early feminists and I tangled with boyfriends who did not want me to wear makeup and heels, I always assumed that one positive result of the feminist movement would be a more flexible and capacious notion of female beauty, a release from the tyranny of the girdled, primped ideal of the 50's.

I was wrong. Forty years after the dawn of feminism, the ideal of feminine beauty is more rigid and unnatural than ever. (...)

What I didn't like at the start of the feminist movement was that young women were dressing alike, looking alike and thinking alike. They were supposed to be liberated, but it just seemed like stifling conformity.

What I don't like now is that the young women rejecting the feminist movement are dressing alike, looking alike and thinking alike. The plumage is more colorful, the shapes are more curvy, the look is more plastic, the message is diametrically opposite - before it was don't be a sex object; now it's be a sex object - but the conformity is just as stifling."
(tack, Nils, för tipset!)


Permalänk | Andra som länkat hit (0)


Avdelare mellan text och datering
12 jan 2006

Kommentarer

Förhoppningsvis! Men det känns som den segaste myten att utrota någonsin. Så fort man vill lägga ut nånting längre än ett halvt A4 är det alltid någon som bekymrar sig: Men kommer folk verkligen att orka läsa det här nu?
HUR det är skrivet är det mer sällan man oroar sig för.

Vad glad jag blev för att få läsa artikeln förresten. Hon har så sorgligt rätt.

Från: Anna Toss | Skickat vid: 9:23, 13 januari 2006

Anna Toss: Försöker du verkligen att nå folk som bara orkar läsa snuttar? Dom förstår i alla fall inte.

Jonas: Hjärtligt tack för länken till "klarspråksgruppen". Under min alltför långa yrkesverksamhet är det faktiskt den enda grupp jag riktigt kommit ihop mig med. Jag tycker att dom är medelmåttor och dom tycker att jag är elak. Vi har väl båda rätt.

Jag berömmer mig av att vara den enda person som refuserats av RK:s "Klaraposten". Motiveringen var att språkvårdarna skulle bli ledsna om jag fick uttrycka min åsikt.

Från: Bengt O. | Skickat vid: 23:16, 14 januari 2006

Intressant! Det var lite oväntat. Men det märker man också på bloggar. Det är bloggar som Copyriot och liknande bloggar, som endast skriver välskrivna och långa texter, som har flest besök...

Från: agaton | Skickat vid: 19:16, 20 januari 2006

Läst och läst. Eller artikeln med mest visningar?
Hur mäter man hur många besökare som faktiskt läser en artikel? En lockande rubrik kan generera besök, men det betyder ju inte att texten faktiskt är läst.
Eller? Varifrån kommer uppgiften om att denna artikel är mest "läst"?

 

 

d artikeln handlar om?
"While I never related to the unstyled look of the early feminists and I tangled with boyfriends who did not want me to wear makeup and heels, I always assumed that one positive result of the feminist movement would be a more flexible and capacious notion of female beauty, a release from the tyranny of the girdled, primped ideal of the 50's.

I was wrong. Forty years after the dawn of feminism, the ideal of feminine beauty is more rigid and unnatural than ever. (...)

What I didn't like at the start of the feminist movement was that young women were dressing alike, looking alike and thinking alike. They were supposed to be liberated, but it just seemed like stifling conformity.

What I don't like now is that the young women rejecting the feminist movement are dressing alike, looking alike and thinking alike. The plumage is more colorful, the shapes are more curvy, the look is more plastic, the message is diametrically opposite - before it was don't be a sex object; now it's be a sex object - but the conformity is just as stifling."
(tack, Nils, för tipset!)


Permalänk | Andra som länkat hit (0)


Avdelare mellan text och datering
12 jan 2006

Kommentarer

Förhoppningsvis! Men det känns som den segaste myten att utrota någonsin. Så fort man vill lägga ut nånting längre än ett halvt A4 är det alltid någon som bekymrar sig: Men kommer folk verkligen att orka läsa det här nu?
HUR det är skrivet är det mer sällan man oroar sig för.

Vad glad jag blev för att få läsa artikeln förresten. Hon har så sorgligt rätt.

Från: Anna Toss | Skickat vid: 9:23, 13 januari 2006

Anna Toss: Försöker du verkligen att nå folk som bara orkar läsa snuttar? Dom förstår i alla fall inte.

Jonas: Hjärtligt tack för länken till "klarspråksgruppen". Under min alltför långa yrkesverksamhet är det faktiskt den enda grupp jag riktigt kommit ihop mig med. Jag tycker att dom är medelmåttor och dom tycker att jag är elak. Vi har väl båda rätt.

Jag berömmer mig av att vara den enda person som refuserats av RK:s "Klaraposten". Motiveringen var att språkvårdarna skulle bli ledsna om jag fick uttrycka min åsikt.

Från: Bengt O. | Skickat vid: 23:16, 14 januari 2006

Intressant! Det var lite oväntat. Men det märker man också på bloggar. Det är bloggar som Copyriot och liknande bloggar, som endast skriver välskrivna och långa texter, som har flest besök...

Från: agaton | Skickat vid: 19:16, 20 januari 2006

Läst och läst. Eller artikeln med mest visningar?
Hur mäter man hur många besökare som faktiskt läser en artikel? En lockande rubrik kan generera besök, men det betyder ju inte att texten faktiskt är läst.
Eller? Varifrån kommer uppgiften om att denna artikel är mest "läst"?


Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0
RSS 2.0