Dekoration i glaskupa

Datum: 2012-08-30 |Tid: 15:10:08|



 
Den senaste tiden har jag märkt att det blivit populärt med miniterrarium! 
Jag blev sugen på att göra ett själv, tyvärr hade vi inte så fina succulenter på jobbet då men jag tog vad som fanns. Dock har vi fått in mycket nytt nu så jag ska ta och göra om mitt "terrarium" snart.

Men detta var vad jag knåpade ihop för någon månad sedan!

Du behöver:
Glaskupa/Burk/Vas
 Succulenter/Kaktusar/Echeveria/Taklök eller liknande
 Jord
 Sand
 Marmorkross
 Dekorationssten
Handskar och spade
 

(Ja, som sagt, de växterna jag använde hade nog sett sina glada dagar haha!)
 
Jag började med att hälla i rejält med marmorkross i botten på glaskupan, fylla på med jord och sedan plantera i växterna. Sist hällde jag ett tunt lager med sand över jorden och dekorerade med små stenar. Klart!

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0
RSS 2.0