Förhandsvisning av IKEA 2013

Datum: 2012-08-15 |Tid: 21:35:54|


Då har jag precis kommit hem efter att ha varit på förhandsvisningen av IKEA's katalog för 2013. 
 
Ikeas första katalog kom ut 1951. Nu, snart 62 år senare, kommer ännu en fullspäckad katalog!
MK fåtöljen som finns på framsidan av den första utgåvan från 1951 är samma stol som idag pryder framsidan till  den nya katalogen, och den ägs av ingen mindre än Ingvar Kamprad själv. MK fåtöljen har fått nytt liv och blivit förbättrad och produceras numera under namnet STRANDMON  och kommer kosta runt 1995:-
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Något som imponerade mig var att man med hjälp av IKEA's telefon-app kan sikta på vissa markerade sidor i nya katalogen och få upp en 3D modell av varan (ex. en säng, ett bord osv) och sedan "gå runt" möbeln för att se den från olika vinklar. 
Nu har jag dock ingen fancy phone, men gillade den funktionen starkt ändå.
 
 
Katalogen har även fyllts med mera inspirationsbilder på olika rum än vad som synts i tidigare releaser. Något som jag personligen gillar. Kul att se olika stilar och möjligheter på diverse rum! 
 
Textiler är ett nyckelord i 2013 katalogen. Efter eventet fick vi möjligheten att lägga vantarna på IKEAs nya textilkollektion NÄTVIDE som kommer finnas i mycket begränsad upplaga. Härliga färger och mixer av mönster i knalliga färger. Det föll mig i smaken men passade ändå inte riktigt den inredningen jag har i lägenheten just nu. Men har man möjlighet så tycker jag att man kan passa på att köpa på sig en kudde eller två med något av de härliga mönstren.
 
 
HÄR kan du bläddra i IKEAs nya katalog som börjar sina utskick nu på måndag.
 
Nu ska jag titta igenom katalogen mera och kika vad jag fick i min goodiebag! ;]

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0
RSS 2.0