Jordgubbar

Datum: 2012-06-06 |Tid: 22:14:53|


Jag köpte jordgubbsplantor på jobbet för ett tag sedan. En liten planta och två större fleråriga plantor som från början hängde i amplar. Eftersom jag inte har någonstans att hänga amplarna så planterade jag om dem i stora plastkrukor.

Jag fyllde botten med lecakulor för dränering (det betyder att vattnet rinner igenom och ner i botten så vattnet inte fastnar i jorden/rötterna och gör jorden sur.) sedan fyllde jag bara med vanlig planteringsjord, satte i plantorna och sedan mera jord runtomkring.

Jordgubbar vill ha ljus och vatten, men inte övervattna. Är jorden fuktig behöver du inte hälla på mera, det kan torka en aning innan du vattnar igen med inte snustorrt så bären skrumpnar ihop.


Kommentarer
Postat av: Millan

Jordgubbar!

Kul med egna. Jag tar död på allt vad växter heter. Har några tomatplantor som jag hoppas att jag inte tar livet av (hade förra året också, de dog inte!).

Och så jävla mysiga bilder!

2012-06-06 @ 23:41:53
URL: http://inspirationisthekey.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vilken fin näsa du fick, haha! :D Och mums med egenodlade jordgubbar :)

2012-06-07 @ 00:18:18
URL: http://sossew.blogg.se/

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0
RSS 2.0